• 접속자(46)
  • 새글
  • 출석
  • |
  • 로그인
  • 회원가입
  • 검색

[53희생] 47고후 12; 7-10 약한 그 때에 강하셨던 그리스도





Loading the player...



 

  

47고후 12; 7-10 약한 그 때에 강하셨던 그리스도_1

  

 

  

2024. 3. 24. . 주일오전.

  

 

  

*개요: 고난주간, #53희생,

  

[고후]12:7 여러 계시를 받은 것이 지극히 크므로 너무 자만하지 않게 하시려고 내 육체에 가시 곧 사탄의 사자를 주셨으니 이는 나를 쳐서 너무 자만하지 않게 하려 하심이라

  

[고후]12:8 이것이 내게서 떠나가게 하기 위하여 내가 세 번 주께 간구하였더니

  

[고후]12:9 나에게 이르시기를 내 은혜가 네게 족하도다 이는 내 능력이 약한 데서 온전하여짐이라 하신지라 그러므로 도리어 크게 기뻐함으로 나의 여러 약한 것들에 대하여 자랑하리니 이는 그리스도의 능력이 내게 머물게 하려 함이라

  

[고후]12:10 그러므로 내가 그리스도를 위하여 약한 것들과 능욕과 궁핍과 박해와 곤고를 기뻐하노니 이는 내가 약한 그 때에 강함이라

  

 

  

올해 고난주간이 이번 주부터 시작됩니다. 이미 다른 교회에서는 사순절이라고 해서 부활절 이전에 40일 전부터 절기를 지키는 곳들이 있습니다. 우리 교단은 사순절을 지키지는 않고 고난주간만 절기로 지키기 때문에 이번 한 주가 예수 그리스도의 고난과 죽으심을 묵상하는 시간이 되었습니다. 고난주간에 예수님의 고난을 묵상할 때 우리의 신앙이 더욱 주님과 연합하는 시간이 될 것입니다. 그리고 그것은 고난주간 다음에 이어지는 부활절의 기쁨으로 진행될 것입니다. 그래서 우리가 그리스도의 고난에 동참하는 것이 중요합니다.

  

 

  

어쩌면 내 인생 자체가 고난인데 왜 다른 사람이신 예수님의 고난을 우리가 왜 묵상해야 하는 것일까를 의아해 할 수도 있습니다. 또한 예수님과 우리가 어떤 관계가 있는지 잘 모르먼서 예수님의 고난 받으시고 죽으셨던 일을 우리가 묵상하고 기념하는 이유를 잘 모르니까 이 시기를 혼란스러워 할지도 모릅니다.  

  

그러나 예수님이 어떤 분이시고 우리와 어떤 관계가 있으시고 그분을 묵상하고 기념하는 이유를 알게 된다면 그 모든 혼란이 싹 사라지고 예수님의 중요성을 절감하면서 하나님께 부활절의 감사와 기쁨을 드리는 이유를 깨닫게 될 것입니다. 그 이유를 한 마디로 말하자면 예수님이 우리의 생명의 은인이시기 때문이다는 것입니다. 이 의미를 예수님은 구세주이시다, 구주이시다, 구원자시다라고도 표현하지만 좀더 마음에 와 닿는 표현은 생명의 은인입니다. 우리가 이 세상에서 많은 생명의 은인을 만날 수 있지만 예수님은 우리의 영원한 생명의 은인이십니다. 예수님을 통해서 구원을 받았고 구원을 받은 사람은 영원토록 하나님 나라에 거할 수 있게 되었습니다.

  

 

  

하지만 그러한 예수님의 구원자되심과 생명의 은인되심을 죽어야만 알 수 있다면 그 가치를 알지 못하고 살아가는 것입니다. 예수님께서 우리의 생명의 은인 되심은 죽은 다음에만 알게 되는 것이 아니라 살아 있을 때에도 알 수 있습니다. 사실 살아 있을 때 그 구원자 되심을 알아야만 죽은 다음에도 그 효과를 알게 됩니다. 만약 살아있을 때 예수님이 생명의 은인이시라는 것을 모른다면 예수님을 믿지 않는 것이고 예수님을 믿지 않으면 죽은 다음에는 어떠한 구원도 받을 수가 없습니다. 인간이 죽으면 이미 심판에 들어가기 때문입니다.

  

그래서 죽기 전에 심판에 들어가기 전에 살아 있을 때 예수님이 생명의 은인 되심을 알아야 합니다. 그래서 예수님이 나의 생명의 은인이시라고 고백해야 합니다. 그러기 위해서 우리의 고난 속에서 예수님이 우리를 어떻게 구원해 주시는지를 알아야 합니다. 그걸 알게 되면 예수님이 구원자이심을 깨닫게 됩니다.

  

 

  

이제 고난 가운데서 주님이 구원자 되신다는 것이 어떤 의미인지를 사도 바울의 고백 속에서 알아보겠습니다. 사도 바울은 그 자신이 심각한 고난 속에 있었습니다.

  

“[고후]12:7 여러 계시를 받은 것이 지극히 크므로 너무 자만하지 않게 하시려고 내 육체에 가시 곧 사탄의 사자를 주셨으니 이는 나를 쳐서 너무 자만하지 않게 하려 하심이라

  

[고후]12:8 이것이 내게서 떠나가게 하기 위하여 내가 세 번 주께 간구하였더니

  

사도 바울이 세 번이나 주께 간구했다는 것은 그가 경험하고 있는 고난이 얼마나 괴로운 것이었는가를 보여줍니다. 그 사탄의 사자에 대해서 어떤 신학자는 안질이라고 하고 또 다른 신학자는 간질이라고도 합니다. 무엇이 진짜였는지는 모르겠지만 어떤 것이든 전부 정말 고통스러운 괴로움이었을 것입니다. 추측되는 내용을 듣기만 해도 우리는 몸서리가 쳐지는 괴로움입니다. 그런데 그렇게 간절한 기도 속에서 사도 바울에게 구원이 되었던 것은 그 사탄의 사자가 떠나가는 것이 아니었습니다. 고통은 그대로였지만 다른 것을 알게 되었습니다. 9절을 보십시오.

  

“[고후]12:9 나에게 이르시기를 내 은혜가 네게 족하도다 이는 내 능력이 약한 데서 온전하여짐이라 하신지라 그러므로 도리어 크게 기뻐함으로 나의 여러 약한 것들에 대하여 자랑하리니 이는 그리스도의 능력이 내게 머물게 하려 함이라

  

하나님께서는 그에게 내 은혜가 네게 족하도다. 내 능력이 약한 데서 온전하여짐이라고 하셨습니다. 그 말의 의미는 사탄의 가시를 빼 줄 수 없다가 아닙니다. 사실 그 의미는 그가 너무나 많은 은혜를 받았다는 것이었습니다. 그리고 그의 약한 모습 속에서 하나님의 능력이 온전해 진다고 하셨습니다. 우리가 기도 응답으로 우리에게 없는 것을 얻고자 한다면 너무나 많은 이미 있는 것을 잃어버립니다. 그리고 그 없는 것을 주지 않으신다고 생각하면 그전까지 자신에게 있었던 것을 오히려 잃어버립니다. 그러나 기억해야 하는 것은 사실 자신이 많은 것을 받았다는 것입니다. 사도 바울이 받은 응답은 바로 그것을 다시 기억해 낼 수 있게 하였습니다. 그 응답을 통해 그가 얼마나 많은 은혜를 받았는지를 깨달을 수 있었습니다.

  

 

  

사도 바울은 그것을 깨달았을 때 크게 기뻐했습니다. 자신의 고통과 괴로움 속에서 그와 함께 하시는 하나님의 은혜를 알게 되었습니다. 그래서 그는 약한 것에 대해서 괴로워하지 않게 되었고 오히려 자랑하였는데 그 이유는 그리스도의 능력이 자신과 함께 하신다는 것을 알게 되었기 때문입니다. 그것이 위로가 되는 사람들이 바로 그리스도의 구원을 받는 사람들입니다. 예수 그리스도를 믿어서 팔자를 고치는 것이 아닙니다. 천국에 가게 되었다는 것이 현세에서 부유하게 살게 된다는 것을 의미하는 것이 아닙니다. 비록 이 세상에서는 사탄의 가시가 사라지지 않는다 하더라도 자신과 함께 하시는 그리스도를 알게 되었다는 것이 중요합니다. 그럴 때 그리스도의 능력이 자신과 함께 하기 때문입니다.

  

자신의 고통스러운 삶에 대해서 자신이 저주를 받았고 죄값을 치른다고 생각하는 경우가 있습니다. 자녀를 양육하다가 힘이 들 때 자신이 벌을 받는다고 말합니다. 남편이나 아내로 인해서 골치를 썩일 때 자신이 죄값을 치른다고 생각합니다. 그러면서 그 고달픈 삶이 빨리 끝나게 되기를 바라기도 합니다. 하지만 사실 그때 해야 하는 것은 함께 하시는 하나님을 깨닫는 것입니다. 그럴 때 축복을 주시는 하나님을 사모할 수 있습니다.  

  

촛불이 불을 피우는 원리를 생각해 보십시오. 촛불은 불을 피우기 위해서 자신에게 있는 몸을 희생합니다. 그리고 마침내 자신에게 있는 파라핀 몸이 다 소진되면 그제서야 불이 꺼집니다. 그 몸이 닳지 않게 하려면 불을 피워서는 안 됩니다. 하지만 불이 켜져서 나타날 가치를 위해서 애써 자신의 몸을 불의 연료로 사용하는 것입니다. 고난은 다가올 영광을 위해 필요불가결한 요소입니다.   

  

이러한 원리 때문에 그리스도인이 고난을 대하는 태도는 남다릅니다. 고난을 피하는 것이 아니라 고난을 감당합니다. 그 고난 속에서 함께 하시는 예수님을 알기 때문입니다. 예수님을 믿었기에 부자가 되고 잘 살게 되고 건강하게 되기를 바랬다면 끝까지 예수님을 믿을 수 없습니다. 그렇게 되지 않는다는 것을 우리는 너무나 잘 알고 있습니다. 설사 부자가 되었을지는 모르지만 다른 어떤 것이 또 다른 문제를 일으킵니다. 남편의 문제나 아내의 문제나 자녀의 문제나 혹은 또 다른 그 어떤 문제가 생깁니다.

  

이 세상을 살면서 예수님을 믿기에 아무 문제가 없으리라고 생각할 수 없습니다. 어떤 식으로든지 문제는 생깁니다. 하지만 그런 문제가 생기더라도 여전히 예수님을 의지합니다. 왜냐하면 예수님이 그 어려운 가운데 함께 하신다는 것을 믿기 때문입니다. 어렵다고 해서 예수님을 버리는 것이 아니라 어려우면 어려울수록 더욱 예수님을 의지합니다. 예수님의 능력이 내게 머물기를 바라기 때문입니다. 그래서 고난을 통해서 예수님을 의지하게 되고 그것이 위로와 소망이 될 때 고난이 끝이 나고 하나님의 구원이 이루어집니다인생 자체가 고난이지만 그 고난 속에서 주님을 믿게 되는 것이고 인생이 끝이 났을 때 믿는 자가 되어서 하나님의 나라에 들어가는 것입니다.

  

 

  

그것을 잘 보여주는 것이 예수님의 고난 받으심입니다. 예수님은 이 세상에서 부자나 평안한 사람으로 살지 않으셨습니다. 오직 공생애 생활을 통해서 하나님과 함께 하셨습니다. 주님의 가장 큰 고통은 십자가로 나아가시는 과정과 마침내 십자가에서 죽으셨던 고통입니다. 그 모든 시간 속에서 예수님은 혼자 계시지 않았습니다. 예수님은 하나님과 함께 하셨고 하나님은 예수님의 능력이 되셨습니다. 그래서 예수님께서 십자가에서 그 모든 고난을 마치시고 다 이루었다말씀하신 뒤에 죽으셨을 때 하나님께서 온전한 구원을 이루어 주셨습니다. 그 영혼을 받으시사 하나님 보좌 우편으로 올라가셨던 것입니다.

  

이와 같이 예수 그리스도의 고난 속에서 함께 하신 하나님의 능력이 어떤 것인지를 알게 된 사도 바울은 자신의 고난 속에도 함께 하시는 하나님의 능력을 깨달으면서 이렇게 고백했습니다.

  

“[고후]12:10 그러므로 내가 그리스도를 위하여 약한 것들과 능욕과 궁핍과 박해와 곤고를 기뻐하노니 이는 내가 약한 그 때에 강함이라

  

바울은 더 이상 사탄의 사자, 가시만을 놓고 기뻐하지 않았습니다. 모든 약한 것과 능욕과 궁핍과 박해와 곤고를 기뻐했습니다. 그걸 피해서 살아간 것이 아니라 복음을 위해서 고통을 자처할 수 있었습니다. 왜냐하면 하나님은 약하고 능욕받으며 궁핍하고 박해받고 곤고할 때 함께 하심을 알았기 때문입니다. 그래서 약한 그 때에 강한 것입니다. 하나님의 도우심과 힘주심을 경험하기 때문에 쓰러지지 않고 강하고 담대하며 의연한 모습으로 하나님을 의지하면서 살아갈 수 있습니다. 예수님께서 바로 그러하셨고 그로 인해서 가장 강한 하나님의 능력으로 충만해지실 수 있었습니다. 예수님의 고난은 온전한 하나님의 능력을 나타내시는 시간이었습니다.

  

우리도 고난 속에서 예수님을 의지할 수 있습니다. 그럴 때 가장 신실한 하나님의 도우심을 받아서 고난을 극복해내고 진정한 구원을 누리게 될 것입니다. 하나 보다 둘이 더 강한 것처럼 나 혼자만 아니라 함께 하시는 하나님이 있을 때 강해집니다. 자녀가 부모와 함께 있을 때 강해지고 아내가 남편과 함께 있으면서 강해지고 동생이 형이 있을 때 강해지는 것처럼 우리가 우리의 구원자이신 예수님과 함께 있을 때 강해집니다. 우리를 위해 고난 받으시기 때문입니다.

  

예수님의 고난을 생각하면서 자신의 고난 속에서 함께 하시는 예수님을 묵상해 보시기 바랍니다. 이것은 예수님의 고난에 들어가는 것이 아니라 자신의 고난에 예수님이 함께 하시는 것을 생각하는 것입니다. 그럴 때 나와 함께 하시는 하나님의 능력을 알게 될 것입니다. 이번 고난 주간에 우리의 신앙생활에 이러한 하나님의 구원을 깨닫는 귀한 시간이 되시기를 주님의 이름으로 축원합니다.

  

 


      

소원교회
1.신앙구조
2.성경적용
3.마음변화
4.변화방법
5.신앙고민

주일 성경공부 교재
제자 성경공부 교재
평일성경공부 교재1
온라인 상담전도

소원교회 주일오전 예배실황
소원교회 유튜브 설교채널
소원교회 네이버 블로그
소원교회 네이버 전도답변


관리자 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물 2024-03-24 (일) 23:28 3개월전
*소감과 적용
1. 고난이 있을 때 가장 강하다는 게 가장 맘에 와 닿았습니다.
2. 고난이 있을 때 더욱 주님을 찾고 의지하며 나아가야겠습니다.
3. 나의 고난에 하나님이 함께 하심을 기억해야겠다.
4. 나의 고난에 함께 하시는 예수님을 생각해야겠습니다.
5. 사탄의 가시가 사라지는 것보다 자신과 함께 하시는 그리스도를 알게 되었다는 것이 더 중요하다는 것을 깨달음,
6. 자신과 함께 하시는 주님을 알고 의지하고 나가자.
7. 부족함, 약함이 하나님 앞에서는 하나님의 온전하심이 됨을 알고 항상 기쁜 마음으로 부족함이 있을 때마다 진심을 다하며 하나님을 의지하고 나아가자.
8. 예수님은 고난을 생각함은 예수께서 우리를 위해서 희생하셨기 때문입니다. 고난 속에서 주님이 함께 하심을 깨달을 때 성도는 강건해질 수 있습니다.
9. 고난을 당하는 순간에도 약할 때 강함되시는 하나님을 의지하며 그리스도께서 나와 함께 하신다는 것에 의미를 두며 한 주를 살아가겠습니다.
10. 제 고난에 예수님이 동참해 주심을 알았습니다. 약한 것이 나쁜 것이 아니라 약할 때 강하게 만드시는 주님의 능력으로 강해질 수 있음을 알게되었습니다.
11. 고난에 동참하며 예수님과 함께 해야겠습니다.
주소 추천 0
관리자 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물 2024-03-27 (수) 12:24 3개월전
2 Corinthians 12; 7-10 Christ was strong when he was weak

2024. 3. 24 week. Sunday morning.*Overview: Passion Week, #53 Sacrifice,
 

2 Corinthians 12:7 To keep me from becoming conceited because of the exceeding greatness of the revelations, a thorn was given me in the flesh, a messenger of Satan, to harass me, to keep me from becoming conceited.



2 Corinthians 12:8 Three times I prayed to the Lord to take it away from me.



2 Corinthians 12:9 But he said to me, “My grace is sufficient for you, for my power is made perfect in weakness.” Therefore I will boast with great joy about my weaknesses, so that the power of Christ may rest on me. It's called Ham
 

2 Corinthians 12:10 Therefore I delight in weaknesses, insults, hardships, persecutions and hardships for Christ's sake; for when I am weak, then I am strong.
 

 

This year’s Passion Week begins this week. In other churches, some chances celebrate the season starting 40 days before Easter, called Lent. Since our denomination does not observe Lent but only Passion Week as a feast, this week has been the only time to meditate on the suffering and death of Jesus Christ. When we meditate on Jesus' suffering during Passion Week, our faith will become more united with the Lord. And it will proceed with the joy of Easter following Passion Week. That is why we need to participate in Christ’s suffering.
 

You may wonder why we should meditate on the suffering of Jesus as another person when our own lives are suffering. Also, because we do not know our relationship with Jesus and why we meditate and commemorate Jesus' suffering and death, we may feel confused during this time.
 

However, if you learn who Jesus is, what his relationship is with us, and why we meditate on and celebrate him, all the confusion will disappear and you will realize the importance of Jesus and the reason why you give thanks and joy to God for Easter. The reason, in one word, is ‘because Jesus is the savior of our life.’ This meaning is sometimes expressed as ‘Jesus is the savior’ but the more touching expression is ‘the savior of my life.’ We may encounter many lifesavers in this world, but Jesus is our eternal lifesaver. Those who have been saved through Jesus can live in the kingdom of God forever.
 

However, if you have to die to know that Jesus is the savior and the savior of life, then you are living without knowing its true value. We can know that Jesus is the savior of our lives not only after we die, but also while we are alive. You must know that He is your Savior while you are alive to know His effectiveness even after death. If you do not know that Jesus is the savior of life when you are alive, you do not believe in Jesus, and if you do not believe in Jesus, you cannot receive any salvation after death. This is because when a human dies, he or she enters judgment without any forgiveness.
 

So, before we die, before we enter judgment, we must know that Jesus is the savior of life while we are alive. So, we must confess that Jesus is the savior of my life. To do so, we could know how Jesus saves us from our suffering. When you know that, you will realize that Jesus is your savior.
 

Now, let us find out in the confession of Apostle Paul what it means for the Lord to be our savior in suffering. Apostle Paul himself was in serious trouble in this situation.
 

“2 Corinthians 12:7 But to keep me from becoming conceited because of the exceeding greatness of the revelations, a thorn was given me in the flesh, a messenger of Satan, to harass me, to keep me from becoming conceited.
 

2 Corinthians 12:8 Three times I prayed to the Lord that it might depart from me.”
 

The fact that Apostle Paul prayed to the Lord three times shows how painful the suffering he was experiencing was. Regarding the messenger of Satan, some theologians call it eye disease and others call it epilepsy. I don't know what was real, but whatever it was, it must have been really painful. Just hearing what is being speculated is a pain that makes us shudder. However, what brought salvation to Apostle Paul in such earnest prayer was not the departure of the messenger of Satan. The pain was the same, but I noticed something different. Look at verse 9.
 

“2 Corinthians 12:9 But he said to me, ‘My grace is sufficient for you, for my power is made perfect in weakness.’ Therefore I will boast with great joy about my weaknesses, so that the power of Christ may rest on me.” “Because I want to do it.”
 

God said to him, ‘My grace is sufficient for you. ‘For my power is made perfect in weakness.’ What that means is not that Satan's thorn cannot be removed. What it meant was that he had received so much grace. And he said that God's power is made perfect in his weakness. If we try to gain what we do not have in response to prayer, we lose so much of what we already have. And if you think that God will not give you what you do not have, you will actually lose what you have right now. But what you have to remember is that you have actually been given a lot. The answer that Apostle Paul received made it possible for him to remember it again. Through that response, I was able to realize how much grace he had received.
 

When Apostle Paul realized this, he was very happy. He came to know the grace of God who was with him in his pain and suffering. So he stopped being distressed about his weaknesses and instead boasted because he knew that the power of Christ was with him. The people for whom this is comforting are those who receive the salvation of Christ. Believing in Jesus Christ does not cure your sins. Going to heaven does not mean that you will live a wealthy life in this world. Even though Satan's thorn does not disappear in this world, he must come to know Christ who is with him. Because at that time, the power of Christ is with you.
 

For their painful life, people sometimes believe that they are cursed and have to pay for their sins. When one gets tired of raising his children, he says he is being punished. When he or she is troubled by her husband or his wife, he or she thinks he is paying for own sins. At the same time, I hope that this difficult life will end quickly. But in fact, what we need to do at that time is to realize that God is with us. At that time, we can yearn for God who gives us blessings.
 

Think of how a candle makes a fire. A candle sacrifices its own body to light a fire. And finally, when all the paraffin in its body is used up, the light goes out. If you don't want that body to wear out, you shouldn't light a fire. However, for the value that will come out when the fire is lit, you work hard to use your body as fuel for the fire. Suffering is an essential element for the glory to come.
 

Because of this principle, Christians have a unique attitude toward suffering. Rather than avoiding suffering, we endure it. Because I know that Jesus is with me in that suffering. If you hoped to become rich, live well, and be healthy because you believed in Jesus, you cannot believe in Jesus until the end. We know very well that it doesn't work that way. You may have become rich, but something else causes another problem. A husband's problem, a wife's problem, a child's problem, or some other problem arises.
 

We cannot think that there will be any problems in believing in Jesus while living in this world. One way or another, problems arise. But even when such problems arise, we still rely on Jesus. Because I believe that Jesus is with us in difficult times. It's not that we abandon Jesus because it's difficult, but the more difficult it is, the more we rely on Jesus. Because I want the power of Jesus to remain in me. So, when we come to rely on Jesus through suffering and it becomes comfort and hope, suffering ends and God's salvation comes true. Life itself is suffering, but through that suffering, we come to believe in the Lord, and when life ends, we become believers and enter the kingdom of God.
 

A good example of this is the suffering of Jesus. Jesus did not live as a rich or comfortable person in this world. He was with God only through his public life. The Lord's greatest suffering was the suffering he suffered as he went to the cross and finally died on the cross. Jesus was not alone during all that time. Jesus was with God, and God became Jesus' strength. So, after Jesus finished all his suffering on the cross and said, ‘It is finished,’ when he died, God achieved complete salvation. He received that soul and ascended to the right hand of God's throne.
 

In this way, the Apostle Paul, who learned the power of God who was with Jesus Christ through his sufferings, realized the power of God who was with him even in his sufferings and confessed:
 

“2 Corinthians 12:10 Therefore I delight in weaknesses, insults, hardships, persecutions, and hardships for Christ’s sake; for when I am weak, then I am strong.”
 

Paul no longer rejoiced over Satan's messenger and thorn. He rejoiced in all weakness, insults, hardships, persecutions, and hardships. I did not live to avoid it, but lived for the gospel.
 

I was able to call myself a barrel. Because I knew that God was with me when I was weak, humiliated, needy, persecuted, and distressed. So, when you are weak, you are strong. Because we experience God's help and strength, we can live strong, courageous, and steadfast, relying on God, without falling. Jesus did just that, and because of that, he was able to be filled with the strongest power of God. Jesus' suffering was a time when the full power of God was revealed.
 

We too can rely on Jesus in our suffering. Then, with the help of the most faithful God, you will be able to overcome hardships and enjoy true salvation. Just as two are stronger than one, I become stronger not only when I am alone but when I have God with me. Just as children become strong when they are with their parents, a wife becomes strong when she is with her husband, and a younger brother becomes strong when he is with an older brother, we become strong when we are with Jesus, our Savior. Because He suffered for us.
 

As you think about Jesus' suffering, please meditate on Jesus who is with you in your suffering. This is not about entering into the suffering of Jesus, but thinking about Jesus being with us in our suffering. Then you will know the power of God who is with you. I pray in the name of the Lord that this Passion Week will be a precious time for us to realize God’s salvation in our religious life. Amen.
주소 추천 0